Monday, December 04, 2006

December?

Kan man verkligen klassa det här som december? Idag när jag åkte från Gävle var det åtta grader varmt ute, då var klockan sex på morgonen. I december ska det vara kallt vid den tiden, inte för att det gör mig så mycket att jag slipper skrapa bilen, men det är lite knepigt. Man ska inte behöva torka bort regn från rutan den här tiden på året, men det var jag tvungen att göra i morse.
Idag var det så varmt i klassrummet att jag var tvungen att ta av mig till t-shirt när jag satt kvar och jobbade, det problemet brukar man inte ha i december.
Jag är fullt medveten om att jag kommer att klaga när det blir kallt också, jag kommer säkert att klaga på att det kommer snö och jag kommer säkert att klaga om det inte kommer någon snö till jul. Vädret kan man aldrig vara riktigt nöjd med. Jag klagar på värmen på sommaren också. Jag gillar hösten, då är det lagom temperatur ute, men när den håller på för länge blir det också lite segt. Nu har det varit höst i en evighet, så det börjar gå till överdrift med den också.
Nåja, i veckan kommer det i alla fall nya intressanta skivor att lyssna på, då spelar det ingen roll om vädret är skit.
Den här veckan är det Singles Collection med Smiths som spelas i stereon i skolan, underbar skiva. Avslutningen med "Last night i dreamt that somebody loved me"(upplyftande i vintermörkret) och "There is a light that never goes out" är svårslagen.

Dagens låt: The Smiths - Last night I dreamt that somebody loved me, ingen riktig video men en väldigt bra låt ändå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home