Saturday, September 23, 2006

Säljare

Jag gillar inte telefonförsäljare, de senaste åren har jag blivit uppringd av sådana personer väldigt ofta. När jag under min första termin på högskolan skaffade mig min hemtelefon inleddes telefonterrorn. Sedan dess har det säkerligen ringt en försäljare i veckan till mig. I början var jag dum och gick på allting, jag bytte förhandsval på telefonen så ofta att jag till slut inte visste vad jag hade. De som ringde sa alltid att de var billigast och att det inte fanns något negativt med deras abonnemang, veckan efter ringer en ny säljare som säger precis samma sak. Givetvis vill man ha det så billigt som möjligt, så jag tog det varje gång. Sedan började det också ringa från slitz, omega-3, GOAL och allt anat möjligt, då kände jag att det fick vara nog. Telefonförsäljare har blivit något som jag helt enkelt inte tål, fram tills igår.
Igår fick jag nämligen ett telefonsamtal från Tele-2, jag erbjöds någon ungdomsrabatt, ingen hållhake. Försäljaren frågade vad jag hade för mig en lördag, ett knep som alla försäljare använder för att man ska känna det som om man är deras polare. Det sämsta försöket var ändå när de ringde från slitz, en ung tjej som på bred stockholmska frågade mig om jag låg hemma och var bakis eftersom det var lördag. Som om hon skulle ha nåt med det att göra. Nåja, åter till Tele-2. Jag svarade säljaren att jag satt hemma och väntade på att fotbollen skulle börja. Då blev säljaren genast intresserad och frågade vilken match jag skulle, när jag berättade att det var Liverpool-Tottenham blev han än mer intresserad. Det visade sig att säljaren var Liverpool-fan sedan mitten av 80-talet och satt på jobbet och var besviken över att han skulle missa dagens match. Vi pratade Liverpool i några minuter innan han kom på att jag kanske skulle gå med på avtalet också. Nu när jag visste att säljaren var en person att lita på så gick jag med på avtalet.
Vi gjorde en rätt bra match igår, speciellt i andra halvlek. Det som gladde mest var Dirk Kuyts insats, han ser ut att vara ett riktigt bra köp. Den arbetskapacitet han visar upp kommer att bli väldigt viktig för oss under säsongen. 3-0 mot Tottenham är bra, men med lite oflyt hade det kunnat sluta illa. Både Jenas och King borde ha gjort mål för Spurs, men man ska ha flyt ibland också.

Dagens låt: Weeping Willows - So it´s over

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag rekomenderar www.nix.nu, då slipper man telefonförsäljare, kostar ingenting.

8:23 AM  
Blogger Tomas said...

tack för tipset, jag måste göra nånting åt terrorn

10:42 AM  
Blogger klockarbarbro said...

nix funkar inte det minsta. de ringer ändå, tro mig.

2:06 PM  

Post a Comment

<< Home