Saturday, September 16, 2006

WW tillbaka

Idag läste jag en nyhet som gjorde mig väldigt glad, det börjar nämligen närma sig en ny skiva med Weeping Willows. På deras officiella hemsida skriver man att låtarna är färdiginspelade och att skivan kommer att släppas innan årets slut. Skivan beskrivs så här på hemsidan: “It will be a more laid back album and the music is a nod to their earlier days when the music was more influenced by the 60's.” Det låter oerhört spännande tycker jag, de första skivorna WW gjorde är de bästa skivorna jag hört och att de nu ska återvända till rötterna gör mig mycket förväntansfull. Man har spelat in 15 låtar, det är väl tveksamt om alla kommer att vara med på albumet, men de som inte kommer med hamnar säkert på någon av singlarna. WW:s skivsläpp är alltid speciella för mig, jag har följt dem sedan starten och de är mitt absoluta favoritband. De senaste två skivorna har varit lite snabbare än de två första, de har varit väldigt bra men inte i samma klass som de första två milstolparna. Jag hade hoppats lite på att man skulle spela in en skiva i samma stil som extrakonserten på live-dvd:n, men beskrivningen ovan låter också bra. Det som jag tycker är det viktigaste nu är att man ser till att utnyttja Magnus röst lite mer än man gjort på de två senaste skivorna, på förra skivan hade man till och med mixtrat lite med hans röst i några låtar och det behövs verkligen inte. Att skivan ska bli mer ”laid back” är ett tecken på att det blir en återgång till de lugna låtarna som fick mig att fastna. Det är tur att jag har jobbet så att tiden går fort, för nu vill jag att det ska bli december snart. Dessutom brukar ny skiva innebära turné.

Dagens låt: Weeping Willows – Stay with me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home