Tuesday, September 19, 2006

Redo i morgon

I morgon gäller det att vara beredd, då släpps nämligen biljetterna till Kris Kristoffersons spelning på Cirkus i mars. Eftersom jag har lektion när släppet görs har jag lånat in en hjälpbeställare, mamma, som fått uppdraget att se till att jag och Gorbatjov får biljetter. Det vore väldigt coolt att få se en sådan legend live, Kristoferson är dessutom en av de artister som jag lyssnat mest på det senaste halvåret. Det kommer att vara en nervös väntan innan jag vet huruvida vi får tag på biljetter eller inte, men jag hoppas verkligen att det löser sig.

Igår strulade kaffeautomaten på skolan igen, det är lika jobbigt varje gång. Utan eftermiddagskaffe blir jag en mycket tröttare lärare, därför ser jag alltid till att få i mig en kopp innan sista lektionen. Igår var det något fel på vattnet, så man fick bara en halv kopp med ljummet kaffe, men starkt var det. Eftersom det är koffeinet som är det viktiga på eftermiddagen så klarade jag mig den här gången. Jag vet inte riktigt hur mycket kaffe som är hälsosamt att dricka på en dag, men jag måste ligga ganska nära gränsen för vad som rekommenderas. Det är inte riktigt samma sak att dricka skolans kaffe som att dricka mitt hemmalda kaffe från Gävle, skulle misstänka att automaten snålar en del med pulvret, därför tänker jag att jag kan dricka åtminstone dubbelt så mycket kaffe i skolan som i Gävle. En sak är i alla fall säker, utan kaffe fungerar jag sämre.

Dagens låt: Echo & the Bunnymen - Seven seas

2 Comments:

Blogger Tomas said...

Countrysångare och vampyrdödare i ett :-)

svullo-dvdn är här nu förresten, vi får titta igen om den i helgen. Tre timmar högklassig underhållning.

8:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag ser fram emot det

10:23 AM  

Post a Comment

<< Home