Monday, September 18, 2006

Innebandyn igång

Nu är andra säsongen igång för mitt innebandylag CSKA Gorbatjov och den har börjat på bästa sätt. En aning överraskande tog vi oss igår vidare till andra omgången i cupen, vi slog ut ett lag som vi kommer att möta i serien längre fram på säsongen, så nu har vi satt oss i respekt.
Redan efter två cupmatcher har jag samlat på mig lika många utvisningsminuter som förra säsongen, nämligen två. Förra året fick jag två minuter för att jag stod för nära bollen på ett frislag, igår åkte jag ut på grund av att jag spelade vidare trots att jag tappat klubban. Det är inte direkt några utvisningar att skryta med, det är en sak att man åker ut för att man spelar tufft, men att åka ut för sådana här saker är bara klantigt. Vi drog på oss tre utvisningar igår, förutom min så fick vi två minuter för nick och två minuter för att vi hade för kort avstånd vid ett frislag. Det är rätt tydligt att vi borde ta och läsa igenom regelboken ett par gånger under säsongen.
Nu vann vi ändå med 7-5 och eftersom vi bara torskade med 2-1 i förra matchen så gick vi vidare till nästa omgång. Nu har vi tagit oss lika långt som förra säsongen, den enda skillnaden är att vi stog över första omgången då och således tog oss vidare utan att spela någon match. CSKA Gorbatjov är på gång, matchrapport dyker snart upp på vår hemsida.

Jag skrev här förut och beklagade mig över att jag alltid skadar mig på töntiga sätt, nu har det hänt igen. Idag när jag satt i skolan och gjorde i ordning brev att skicka hem så råkade jag skära mig i läppen när jag skulle slicka igen ett kuvert. Senare framkom det att det bara var att klistra igen dem utan att slicka, jag hade alltså både jobbat och skadat mig i onödan. Det är inte lätt att vara klantig.

Dagens låt: Christian Kjellvander - Drunken hands

0 Comments:

Post a Comment

<< Home