Saturday, September 16, 2006

Tomas vs. tekniken

Jag är fruktansvärt oteknisk, det har jag alltid varit och det kommer jag nog alltid att vara. Jag är så oteknisk att när jag lånade en kompis canal plus-box för att se på fotboll en helg fick hans flickvän hjälpa mig att koppla in den. Andra gången jag lånade boxen glömde jag att låna fjärrkontrollen, eftersom jag inte lyckades lära mig menyerna på boxen var jag tvungen att kolla på fotboll en hel helg utan ljud, boxen är nämligen ljudlös när man sätter igång den. Nu är det visserligen så att nästan alla lärare är otekniska, så på mitt jobb känner jag mig inte utanför, men i helgen kommer min inkompetens att medföra ett enormt problem. I morgon spelar vi nämligen mot Chelski på bortaplan, matchen börjar strax innan tre. Klockan tre har mitt korplag match i innebandy, alltså har jag två val:
1. Missa innebandyn för att kolla på Liverpool.
2. Lära mig hur man spelar in på Canal+ med min video
Till mitt försvar ska sägas att jag inte haft videon så länge, fick den när jag tog examen, så jag har inte hunnit sätta mig in i hur det går till. I morgon måste jag dock ha lärt mig hur man gör, annars blir det ingen innebandy. Min förhoppning är att någon av mina kompisar kommer över och visar mig hur man gör, alternativt att jag helt enkelt har tur och gör rätt på första försöket. Det är nämligen så att jag, förutom att jag är oteknisk, lätt blir förbannad när jag märker att jag inte riktigt klarar av saker. Det finns en liten risk att jag sätter mig vid videon i morgon förmiddag och försöker ordna inspelningen, misslyckas, svär en lång ramsa och skiter sedan i innebandyn. Om så skulle vara fallet krävs det en riktigt bra match av LFC för att jag inte ska vara förbannad när jag åker till jobbet på måndag.

Dagens låt: Cortex – Radio death

0 Comments:

Post a Comment

<< Home