Monday, September 25, 2006

04.40

04.40, då måste jag kliva upp de kommande dagarna. Så blir det när bilen går sönder samtidigt som föräldrarna är utomlands. Det är inte direkt så att man känner sig pigg vid den tiden på dygnet, det spelar ingen roll när man lägger sig, man är ändå trött. Jag är uppe så tidigt att jag hinner äta frukost innan tidningen kommer, jag är uppe så tidigt att jag inte vågar mala kaffebönor och riskera att väcka grannarna. Trots att jag klev upp tidigt har jag känt mig rätt pigg idag, skulle misstänka att det kommer att förändras inom de närmaste timmarna.
Min bil är alltså trasig just nu, förhoppningsvis är den hel innan veckan är över. RajRaj försökte laga den åt mig igår, men vi saknade tyvärr de rätta delarna. Medan RajRaj mekade och jag låtsades förstå vad han höll på med så bevittnade jag två barn som höll på att leka på gården mittemot. Jag trodde inte att barn numera lekte på samma sätt som jag gjorde när jag var liten, men att se de där två ungarna leka var som att titta tillbaka i tiden. Det var några saker som påminde väldigt mycket om när vi lekte hemma på gården hemma hos morsan och farsan. En sak som jag kände igen var att buskarna på gården fick lida för att barnen skulle kunna leka. När vi spelade fotboll hemma på gården brukade hallonbuskarna få ta emot en hel del skott och det slutade med att det inte blev så mycket av de där hallonen. På gården där barnen jag såg igår lekte fanns det bara en liten buske, men givetvis såg man till att fäktas med sina hockeyklubbor just vid den. Till slut satt ett av barnen på busken, det ledde till några kommentarer från pappan i huset om att de hade hela gräsmattan att leka på och kanske inte var tvungna att leka just ovanpå busken. Då bytte barnen lek och började spela fotboll, en av dem sköt och den andra stod i mål. Det påminde en hel del om mitt och Antes envisa spelande om somrarna. Det tog många år för våran gräsmatta att hämta sig efter mitt och Antes spelande, så långt hade inte barnen jag såg spela kommit än, men de var på god väg i alla fall. Nu är det nog bäst att jag tar mig i kragen och lägger mig, tidig morgon i morgon. 04.40 är inte så farligt som det låter, inte om man går till sängs i tid.

Dagens låt: Fatboy – Devil´s tale

0 Comments:

Post a Comment

<< Home