Thursday, July 20, 2006

Tidsfördriv

Jag har dragit på mig en liten förkylning, det är jobbigt för nu kan jag inte träna om dagarna. Jag kan inte träna och vädret är för dåligt för att jag ens ska fundera över att åka till stranden. Mitt tidsfördriv blir i stället att jag ligger och slappar vid tv:n på förmiddagarna och en sak kan jag säga: Jäklar vad mycke skit det visas på tv under dagtid. På vissa kanaler är det repriser på hyfsade program, men de flesta kanaler kör antingen tv-shop eller något program där man kan ringa in och vinna pengar.
Tv-shop är ett intressant fenomen. Igår såg jag lite på ett inslag om en maskin som hette Ab-revolutionizer, det låter mer som ett vapen i Thundercats än som en träningsmaskin. Om det som sade på programmet stämmer kan jag inte fatta varför inte fler har upptäckt den helt underbara träningsvariant. Det var nämligen så att man kunde se skillnad på sin mage efter bara tre träningspass, inte illa. De är inte direkt blyga när de visar sina före och efter-bilder heller, man går tydligen från ölmage till tvättbräda på bara några dagar. Dessutom tränar den här maskinen samma delar av magen som sju andra magövningar. Alltid när man ska bevisa hur jäkla bra en magmaskin är så visar man bilder på atleter som sitter och gör situps och grinar illa, för att visa hur plågsamt situps är för ryggen. Det är så roligt att se minerna på se som ska visa situpsen, de är ju inte direkt skådespelare. Överspel är en underdrift i dte här fallet, de ser verkligen ut som om de fått ett svärd i ryggen och nu står det någon bakom som vrider och vickar på svärdet för att det ska göra ännu mer ont. Jag tror reklamen skulle tjänat lite på att åtminstone försöka vara en gnutta trovärdig.
Programmen där man kan ringa in och vinna pengar är också ganska intressanta, intressanta kanske är fel ord men nu när jag inte har något att göra måste man försöka hita saker i programmen som gör dom uthärdliga. Oftast står det en summa i rutan, kanske 100.000 eller nåt sånt, sen har man ett ord där man blandad om bokstäverna, t.ex oscialdemokrta(det är verkligen den svårighetsgraden). När någon ringer in och har rätt svar så antar man ju att de vunnit 100.00 kr, men så är det verkligen inte. I stället är det så att en avdankad såpakändis som lyckats förlänga sin misslyckade kändiaskarriär med någon månad står där i rutan och skriker: Grattis! Sedan kommer haken. Såpakändisen säger något i stil med: "Du ska nu bara välja en av de här trettio bollarna, bakom varje boll finns en summa, den summan vinner du. Väljer du jackpotbollen tre gånger i rad har du vunnit 100.000". Det slutar oftast med att den som ringer in väljer tre bollar där det står 500 och får alltså nöja sig med 1500 kr. Det är verkligen inte en nöjd vinnare som lägger på luren efter det samtalet, men den avdankade såpakändisen står ändå där med sitt flin och förklarar vilken lyckolig individ det var som just ökade på sommarkassan. "Pengarna kommer direkt in på kontot så dte är bara att använda dom till en resa till värmen", det närmaste värmen man kommer för 1500 kr är väl ett månadskort hos någon bastubadarklubb i närheten, utanför Sveriges gräns kommer man då i alla fall inte.

Dagens låt: Interpol - Narc

0 Comments:

Post a Comment

<< Home