Friday, July 14, 2006

Morrissey ett mozte!

Idag har jag köpt biljetter till ännu en konsert, en oväntad sådan. Det kom nämligen som en stor överraskning för mig att Morrissey skulle komma till Sverige en gång till i år, för att göra två spelningar i Karlstad.
Jag var först tveksam till om jag skulle ha råd, men när priset bara var 250 kr var det inget snack om saken. Jag och YouWillNeverKnow köpte våra biljetter idag och nu är det bara att börja ladda.
Det här har nästan varit ett osannolikt nöjesår för mig. Först Moz på Hovet, sedan resa till Liverpool, sedan fotbolls-VM, sedan Dia Psalma och Cardigans i Borlänge och snart är det dags för Clapton i Globen. Nu tillkommer alltså ännu en Morrisseykonsert och jag nästan rös när jag löste ut biljetterna och fick dom i min hand. Två konserter med Morrissey på ett år är nästan för bra för att vara sant.
Det var lite struligt att få ut biljetterna. Det första ställer jag skulle lösa ut dom på hade inte ATG, när jag kom till det andra stället visade det sig att jag hade råkat välja ticnetombud som uthämtningsplats. Det blev till att ta bilen ner till stan och lösa ut biljetterna på turistbyrån, men där fick jag äntligan dom.
Den sjunde augusti är det dags, då står jag där i publiken och njuter av Morrisseys underbara musik. Ibland är inte livet en svinstia ändå.

Dagens låt: Morrissey - Life is a pigsty

0 Comments:

Post a Comment

<< Home