Wednesday, July 12, 2006

Parkeringshusstrul

Jag trodde jag hade lärt mig en läxa den gången jag och Kusen var på parkeringshuset inne i stan. Där har man ett sådant system att man får an lapp när man åker in, den ska man betala i en automat för att komma ut. När jag och Kusen var där glömde jag bort att betala och fick således backa tillbaka hela vägen till av automaterna som man betalar i. Vi sa då till varandra att det var en jäkla tur att det var lite folk där, så vi slapp skämmas. Hade det stått bilar bakom mig hade jag varit tvungen att få dom att backa också för att ta mig till automaten, det finns inte plats att åka bredvid varandra. Som sagt, jag trodde jag lärt mig en läxa den gången, det hade jag inte.
Idag var jag ner på stan och klippte mig. När jag var färdig gick jag in konsum och handlade lite, sen åkte jag upp i hissen, satte mig i bilen och körde iväg. När jag kom till bommen där man ska stoppa in biljetten kom jag på att jag glömt att betala. jag tittade i backspegeln och såg att jag hade en bil rakt bakom mig, han såg inte ut att vara speciellt sugen på att backa tillbaka hela vägen. Jag fick i stället backa upp på den väg där det kommer bilar från andra våningen och låta denne bilist köra förbi mig, sen kunde jag påbörja mitt backande tillbaka till automaten. När jag kommit halvvägs kom det en bil till som var på väg framåt. Den här bilisten var ganska förstående och såg ganska snabbt vad jag höll på med, han backade också tillbaka. När jag kommit tillbaka till automaten flinade han lite åt mig och körde förbi. Det här var absolut sista gången jag gjorde det här misstaget.

Dagens låt: Saybia - The second you sleep

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hi hi hi

12:14 AM  

Post a Comment

<< Home