Thursday, July 13, 2006

Starkt jobbat Gävle

Utan att jag varit medveten om det har man på cityfestens hemsida bedrivit en omröstning för att få fram gävlebornas önskekonsert, den konsert som flest gävlebor vill se på cityfesten. Det här är ett perfekt tillfälle att få hit lite roligare band, men jag såg det för sent. Straffet jag får för att ha missat omrösningen kan vara det hårdaste som delats ut i Sverige de senaste 100 åren. Vinnare i omröstningen blev, håll i er nu, Arvingarna. Vem är det egentligen som önskar se en konsert med Arvingarna? Tydligen var det ett par tusen gävlebor som röstade och det tycker jag är skrämmande siffror, det tyder på att det finns ett flertal människor här i stan som faktiskt vill att Arvingarna ska spela i deras stad. Här har man chansen att verkligen önska hit ett band för att ge lite klass till cityfesten, visst det kanske inte går att få hit några stora namn, men lite riktig musik i alla fall. I stället ser man till att få hit ett avdankat dansband som ingen norr om Hagstakrog eller söder om Gävlebro minns. Är det verkligen ett sådant band som merparten av cityfestens besökare vill se?
Egentligen hade jag inte väntat mig något annat, de andra artisterna på cityfesten är Tommy Nilsson, Poodles och Da Buzz. Det måste verkligen vara skräpeliten som kommer hit till stan, det är tur att krogarna har öppet så att man kan gömma sig från den så kallade musiken som spelas på scenerna.

Dagens låt: Interpol - Slow hands

0 Comments:

Post a Comment

<< Home