Friday, July 07, 2006

Peace & Love

I morgon bär det av till Borlänge för festival, så här ser min planering ut:

16.45-17.30 Lisa Miskovsky
Jag är inget större fan av Lisa Miskovsky, men jag tyckte det fanns några hyfsade låtar på första skivan och det känns som en alldeles lagom inledning på festivalen.

17.45-18.45 Dia Psalma
En av festivalens höjdpunkter. Jag har lyssnat en hel del på både Dia Psalma och Sterbers den senaste tiden för att komma in i rätt stämning. De var soundtracket till min högstadietid och det kommer kännas skithäftigt att se dom igen.

19.00-19.20 Håkan Hellström
Jag är inget stort fan av Hellström, men han brukar ha rätt underhållande spelningar. Det kommer säkert att vara bra fart framför scenen.

19.30-20.00 Rickard Wolff
Jag såg honom i Bollnäs för massor av år sedan, det var faktiskt riktigt bra. Jag gillar hans röst och tycker att han har några schyssta låtar, så det kommer säkert att bli bra.

20.30-21.45 Nationalteatern
Det är mest för att en av mina kompisar vill se dom som jag ska titta, men jag har en av deras skivor på datorn och den är ganska bra faktiskt. Det kanske blir en positiv överraskning.

22.00-23.15 Thåström
Ännu en av festivalens höjdare, här finns det bra chans att få höra några gamla klassiker. Jag har inte lyssnat någonting på Thåströms nyaste soloskiva, men de tidigare har jag gillat och med hans röst kan det inte gärna gå fel.

23.30-00.00 Mimikry
Här är det ett glapp, inga artister som jag egentligen vill se. Mimikry är iaf hyfsad trallpunk, även om det svider att se Hjalle och Heavy på scenen. Det hrä blir en halvtimmes uppvärmning inför kvällens höjdpunkt, som är:

00.30-01.45 The Cardigans
Jag trodde inte att jag skulle få se Cardigans på den här turnén så det var verkligen en positiv överraskning att de skulle spela så här nära Gävle. Nya skivan är väldigt bra och jag ser fram emot att höra låtarna live.

Dagens låt: The Cardigans - Losing a friend

0 Comments:

Post a Comment

<< Home