Thursday, July 27, 2006

Pennant och pirater

Igår löste Rafa äntligen problemet på våran högerkant och det gjorde han genom att värva Jermaine Pennant från Birmingham. Jag har önskat mig Pennant i LIverpool ända sedan jag såg honom spela i Leeds för några säsonger sedan. Farsan och jag såg Liverpool-Leeds live den säsongen och både Pennant och Milner imponerade stort på mig. Liverpool vann matchen ganska komfortabelt, men i första halvlek ställde Pennant till med stora bekymmer. Han är en spelare som kan göra sin försvarare, komma runt på kanten och slå ett bra inlägg, precis en sådan spelare som vi saknat i många år nu. Rafa har gjort det bra i sommar, utan att spendera enorma summor han skaffat oss en bra vänsterback, en bra högerytter, en bra anfallare och en lovande mittback. Det ska bli väldigt intressant att se om vi kan rubba det ryska maffialaget den här säsongen.
Jag, Hasse Holmqvist, Gorbatjov och Bengan var på bio igår och såg uppföljaren till Pirates of the carribean. En sak som är säker att den här filmserien inte vore någonting utan Johnny Depp, det är han som gör filmen. Utan honom vore det bara ett spektakel med dyra specialeffekter och halvtaskig handling. I den här filmen var det verkligen på gränsen till att vara för mycket specialeffekter, det var lite som i Van Helsing. En massa hoppande, snurrande och fightande fram och tillbaka så man knappt såg vad som hände. Men jag antar att man måste använda sig av specialeffekter för att dölja Orlando Blooms begränsningar som skådespelare, det är nog ingen slump att han bara fått roller i filmer där det inte krävs speciellt mycket skickligt agerande för att ro hem filmen. Han passade bra som uttryckslös alv i Sagan om ringen, men efter det har han itne gjort speciellt mycket imponerande. Kul att se Stellan Skarsgård i den här filmen också, han har verkligen börjat göra sig ett namn i Hollywood nu. Den här filmen är ändå Johnny Depp-show rakt igenom, precis som den förra filmen. Det rä svårt att betygsätta filmen, men mitt betyg blir: TTT
Det är en svag trea, utan Depp hade det blivit en lika svag tvåa.

Dagens låt: Eric Clapton - I feel free

1 Comments:

Blogger Lisa said...

Håller med, utan Depp skulle filmen inte var mer än en modern sörövarhistoria i hollywoodtappning!

10:17 AM  

Post a Comment

<< Home