Friday, April 07, 2006

Jävla idiot

Jag vill börja med att utsäkta för min aggresiva titel på dagens inlägg, men när ni läser vad jag har att komma med så kommer ni att förstå varför jag slår an den tonen. Jag var idag på teater i Bollnäs tillsammans med sjuorna på skolan där jag jobbar, det var c:a 60 elever och tre lärare som var med på resan. Från början var det tänkt att vi skulle åka buss till teatern och sedan åka tåg hem, men när vi kom fram till föreställningen stod det genast klart att vi skulle missa tåget. De som anordnade föreställningen var snälla nog att fixa fram en buss åt oss som skulle kunna ta oss tillbaka i tid till elevernas lunch, den resan hade kunnat sluta i total katastrof.
När vi var halvvägs till skolan såg vi en bärgningsbil stående vid sidan av vägen på motsatta sidan, som tur var saktade vår busschaufför in lite grand. När vi kom närmare såg vi en bil som påbörjade en omkörning av bärningsbilen, sedan dök det helt plötsligt upp en till bil bredvid bilen som höll på att köra om. Bilen dök upp mitt i vår körbana och chauffören till vår buss tvingades slänga sig på bromsen för att undvika kollision, det ska också sägas att detta skedde mitt i ett backkrön så idioten som körde om bilen kan omöjligt ha sett något. I stället för att ta dte lugnt och avvakta backen så tog han en chans och körde om, han hade med den omkörningen kunnat förändra livet för 60 barn på väg till sin skola. Även om vi kanske hade överlevt så hade de garanterat varit märkta för livet, kollisionen hade tevklöst lett till att föraren i bilen blivit mos och säkert någon av oss i bussen också. Lägg till det de psykiska skador som skulle komma att följa med olyckan som kunde blivit.
Jag kan inte fatta hur en sådan person kan få finnas i trafiken, utsätter man sina medtrafikanter för en sådan fara har man fan inte på vägarna att göra. Har man så bråttom att man måste köra om en bil i ett backkrön har man fan problem. Jag kan inte tänka på dne här händelsen utan att bli arg, utan att samtidigt tänka på vad vi i bussen hade kunnat utsättas för bara för att satt en idiot bakom ratten till bilen. Jag hoppas att denne jävla idiot någon gång stoppas av polisen och blir fråntagen sitt körkort, för han har fanimej inte på vägarna att göra.

Dagens låt: Morrissey - The father who must be killed

0 Comments:

Post a Comment

<< Home