Sunday, December 04, 2005

RIP Svullo

Jag har haft en suverän helg med bra konserter(en underbar Laleh och en magnifik Kjellvander), grymt bra fotboll(Liverpool-Wigan 3-0), positiva överraskningar(Crouch målskytt) och trevligt sällskap(Norrköpingarna). Trots det kommer det här inlägget att handla om något oerhört sorgligt, nämligen Svullos tragiska bortgång. Jag tror inte att det finns någon annan svensk som fått mig att skratta lika ofta som Svullo. Den Gamle Franken och jag brukar titt som tätt njuta av hans unika humor i "Svullo grisar vidare" och det är scener där som jag alltid kommer att klassa som bland det roligaste som gjorts. Att en person som fått mig att skratta så många gånger själv kan må så fruktansvärt dåligt att han tar sitt eget liv tycker jag är hemskt.
Det är inte många svenska komiker som jag verkligen gillat, jag gillade Ali Hussein som gick bort för några år sedan, jag gillar Gardell och jag var ett stort fan av Svullo. Svullo drog sina skämt ett steg för långt, sen drog han dom två steg till och det var det som jag tyckte om. Det fanns inget som han inte kunde skämta om.
Det spelade ingen roll vilket program han var med i så tog han helt över showen. det tydligaet exemplet på det var när han var med i 100 höjdare förra året, Filip och Fredrik som verkligen försöker ta efter Svullo blev verkligen bifigurer i sitt eget program när Svullo började härja. När de försökte ta över så bara skrek han ut något sjukt och de blev ställda. Jag kommer nog aldrig kunna skratta lika glatt åt hans filmer efter den här tragiska händelsen, men samtidigt är de så pass roliga att dte helt enkelt inte går att låta bli.
Om ett skratt förlänger livet har Svullo sett till att både jag och Den Gamle Franken kommer leva en bra bit in i pensionen. Tack Svullo för allt!

Dagens låt: Svullo - För fet för ett Fuck

0 Comments:

Post a Comment

<< Home