Thursday, November 17, 2005

Julvärd

Igår presenterade SVT årets julvärd, till min stora förvåning blev det Blossom Tainton som får den stora äran att tända ljuset innan Kalle Anka på julafton. Jag är lite skeptisk till det valet, har egentligen inget emot Blossom men är det verkligen det ideala att ha ett hurtigt fitnessfreak som värd i tv den dagen man ska äta mest onyttiga saker på hela året?
Det kunde visserligen varit mycket värre, i fjol satt exempelvis Ernst Kirchnånting i rutan och mös på julafton och det var ingen höjdare. Lotta Bromée som var värd året innan skötte sig bra, men det är ändå ingen som riktigt tagit över efter Arne Weisse. Jag har en given kandidat till att ta över platsen och det är Orvar Säfström från Filmkrönikan. Han vore en perfekt julvärd, han skulle kunna presentera varje program på ett bra sätt med sin digra filmkunskap och han har en röst som lämpar sig för att ta hand om uppgiften. Jag hoppas Orvar får ta över efter Blossom nästa år, och jag hoppas att Blossom inte säger ett ord om träning på hela kvällen.

Dagens låt: Ray Charles - Georgia on my mind

0 Comments:

Post a Comment

<< Home