Thursday, December 01, 2005

Crouch

Liverpool är inne i en väldigt positiv trend just nu, med fem raka segrar i ligan utan insläppt mål. Igår vanns den tredje raka bortamatchen efter mål av Garcia och Gerrard. Matchens behållning var Xabi Alonsos underbara framspelningar, främst till det första målet.
En spelare som har det tungt med målskyttet nu är Peter Crouch. Jag var milt uttryckt negativ till den värvningen i somras och har hela tiden varit inställd på att det ska bli ett fiasko. Jag har aldrig sett något positivt med Crouch som fotbollsspelare. Nu är han alltså inne i en otrolig måltorka och helt plötsligt kommer jag på mig själv med att sitta och försvara honom. Många klagar på att Crouch inte gör mål, men trots det är det att faktum att vi vinner fler bortamatcher i år när vi har honom på planen än vi gjorde i fjol när den vilsne Milan baros sprang runt i anfallet. Benites sa när han värvade Crouch att det skulle ge oss en till dimension i spelet och att det framför allt skulle ge oss ett bättre spel på bortaplan.
I fjol hade vi enorma problem på bortaplan, i år har vi bara en förlust och för tillfället tre raka segrar. Jag är inte nöjd med det Crouch presterar, men vi vinner matcherna och det är huvudsaken och det är fel att spy galla över Crouch bara för att han inte gör mål som läget är just nu.

Dagens låt: Mercury Rev - I only have eyes for you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home