Monday, December 05, 2005

Inget godis för mig

Jag vikarierar nu i en klass med 8-9-åringar och det är en ny erfarenhet för mig, redan nu har jag lärt mig att jag måste vakta min tunga mer än vad jag måste göra på högstadiet. Idag var jag nämligen och åt tillsammans med barnen och fick där en tuff dom.
En av flickorna i klassen skulle visa mig hur mycket hon ätit. Jag gick fram till henne när hon visade på tallriken hur mycket hon tagit, jag spelade imponerad(när det gäller matätning krävs det en del innan jag blir imponerad) och sade "Jäklar vad mycket". Jag tyckte inte att jag använde mig av ett speciellt grovt språk, jäklar är inget jag skulle klassa som en svordom. Men den lilla tjejen var av en helt annan åsikt, "Mäh, du svor" sade hon. Sedan fortsatte hon: "Nu får du inte äta godis på hela veckan". Domen var hård, men det syndes på henne att hon menade vad hon sa. Det blir alltså inga salta pinnar för mig på festen i helgen, jag måste nog fråga henne i morgon om det går bra att jag äter lite godis till julbordet på lördag.

Dagens låt: Morrissey - Friday mourning

0 Comments:

Post a Comment

<< Home