Wednesday, October 05, 2005

Sista lektionen

Idag klockan ett kommer jag att vara fullärd, då har jag nämligen gått min sista obligatoriska lektion på högskolan i Gävle. Jag kommer alltså då att ha lärt mig allt som de som håller i utbildningen tycker att en lärare ska kunna när man beger sig ut i skolorna. Personligen tycker jag att jag saknar en del saker i utbildningen som skulle varit till en väldigt nytta i min framtida yrkeskarriär, men det känns ändå bra att vara färdig. Efter dagens besök på högskolan har jag bara det trevliga examensarbetet kvar att utföra, jag hade önskat att jag redan nu kommit igång men tyvärr har jag inte hunnit göra annat än att läsa. Nästa vecka ska jag börja med intervjuer och sen är det bara att trycka sig ner vid datorn och börja skriva.

Igår fick jag nytta för ett av mina sämsta köp till köket. När vi skulle äta krabba hos mig för två, tre år sedan visade det sig att jag inte hade någonting att knäcka klorna med. Därför gick jag till ICA för att köpa en nötknäppare, de brukar fungera bra till klor. Men väl framme på ICA kunde jag inte hitta någonting som kunde klassas som nötknäppare, efter ett tag hittade jag dock en väldigt stor nötknäppare, så jag tänkte att dte nog var speciellt till krabbor. Jag var fullt övertygad om att jag gjort ett fynd när jag gick hem med "krabkloknäckaren", men när jag kom hem märkte jag att det inte var vad jag hoppades. Det fick uinte att knäcka en endaste klo med den instabila och plastiga saken jag köpt. Senare fick jag berättat för mig att det jag köpt var en burköppnare, något jag senare blivit påmind om av olika personer som tyckte det hela var rätt lustigt. Igår gick jag dock chans att använda burköppnaren. När jag skulle äta pölsa igår kväll var det dags att öppna en ny burk rödbetor, men trots min otroliga styrka i händerna kunde jag inte rubba locket på burken. Då kom jag på den geniala idén att testa makapären som köpte till krabbklknäckandet för några år sedan, och det fungerade perfekt. det tog bara nån sekund att få upp burken med hjälp av öppnaren och igår kom känslan av att jag gjort ett fynd tillbaka.

Dagens låt: Weeping Willows - I´m gonna let love find me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home