Monday, September 19, 2005

Billy bands

Jag har tidigare skrivit om att det var skönt att Arnold Schwarzenegger slutade göra filmer och satsade på politiken, det gjorde att man slapp se honom i pinsamma försök till att hålla sig kvar på actiontoppen. Arnold gjorde aldrig en Stallone, dvs spelade in riktiga skitfilmer som Driven och Get Carter. Arnold hann göra Terminator 3 och det lider nog vi alla Terminator-fans av än idag, men annars slutade han i tid. Idag såg jag något på tv som var än värre än Stallones usla filmer och värre än Van Dammes hutlöst kassa Terror Train, jag såg en mina gamla fightingfavoriter vara med på Tv-shop!
Billy Blanks var en av mina fightingfavoriter efter att han medverkat i King of the Kickboxers, Showdown, Expect No Mercy och Bloodfist, men det var många år sedan jag hörde eller såg någonting om honom, tills idag. Mannen som knappt sade ett ord i sina filmer och både passade som skurk och hjälte i fightingsammanhang var plötsligt på tv i morse, han gjorde reklam för ett nytt träningsprogram som han själv hade utformat. Han stog på en matta tillsammans med en massa tjejer i baddräkter och gjorde olika rörelser, den ena töntigare än den andra, med hjälp av några handtag som man fäst vid fötterna, dessa band kallades Billy bands.
Som vanligt fick man se trovärdiga före-och-efter-bilder på folk som på första bilden spänner ut magen så att den nästan exploderar och på den andra drar in magen så att deras bröstkorg ökar till tredubbel storlek och mitt i all misär står Billy Blanks och flinar och berättar om hur man fått fram dessa unika träningsmetoder genom att resa runt och granska militärens träningsmetoder. Mycket lägre än tv-shop är det svårt att komma och Blanks hamnar nu där i sällskap med bl.a en av Sveriges mest överskattade idrottare genom tiderna, Henrik Dagård.
Hur ska jag nu kunna ta hans hårda slutkommentar i Showdown innan han knockar Patrick Kilpatrick på allvar?

Dagens låt: Kemopetrol - View on the sea

0 Comments:

Post a Comment

<< Home