Friday, October 07, 2005

Match i morgon

Liverpool är spellediga den här helgen, men det är inte jag. I morgon är det nämligen dags för vår andra seriematch i innebandykorpen. Den här gången är det Tok generals som står för motståndet och jag har inte en blekaste aning om hur bra eller dåliga de är, men vi ska ändå mosa dom. Vi har varit spellediga i två veckor nu och jag tror hela vår trupp är laddade till max inför morgondagen. Jag har, dagen till ära, köpt ett nytt blad till min klubba så nu är det dags att låta kanonen tala. Förra matchen hade jag aldrig något riktigt bra läge att spräcka min nolla i målkolumnen men i morgon är det dags att föra premiärmålet. Dock är det som back svårt att komma i de rätta lägena, så i första hand får jag nog rikta in mig på att hålla rent bakåt. I den förra matchen hade vi vissa problem med domaren och hamnade några gånger i numerärt underläge, konstigt nog var jag inte en av dom som blev utvisade. Jag trodde att det skulle bli en hel del minuter i båset för min del så här i början innan man lärt sig reglerna ordentligt, men det kanske också kommer i morgon. Förhoppningsvis blir jag mer en Paul Coffey än en Marty McSorley, skrämmande att man fortfarande lever kvar i NHLPA Hockey, och håller poängskörden högre än utvisningsminuterna.
Vi har inga skador i truppen och kommer således ha fullt manskap i morgon, det innebär bland annat att Gorbatjov är tillbaka i laget igen och att vi får mer tryck framåt med fler spelare som kan komma in och köra när andra blir trötta. Troligen kommer jag och Dronten att fortsätta i vårt stabila backpar och den här gången ska dte inte släppas in några mål.
Beware Tok Generals!

Dagens låt: Weeping Willows - Pretty little babies

0 Comments:

Post a Comment

<< Home