Thursday, September 08, 2005

Tryckjunta

Igår hade jag och mina kompisar en ganska ovanlig kvällssysselsättning för oss, vi satt nämligen i mitt vardagsrum och tryckte tröjor till innebandylaget. Framsidorna hade vi gjort klara tidigare, så vi tänkte fixa baksidorna iåg. Tyvärr tog det lite längre tid än vi trott, eller snarare mycket längre tid än vi trott. Vi började jobba klockan sex, när klockan var elva hade vi gjort klart två av tolv tröjor. Visserligen hade vi ett avbrott för att se fotbollen som var på tv, men annars jobbade vi för fullt. Gorbatjov och jag blev färdiga med våra tröjor och tyvärr blev hans mycket bättre än min. Jag har alltid haft en tendens att slarva med såna här saker, hade inget vidare betyg i syslöjd och ännu sämre i träslöjd, men huvudsaken är att det syns vad det står och det gör det i alla fall.
Det har varit dags för ännu en filmlista på liverpoolforumet, den här gången var dte dags att lista de bästa filmkaraktärerna. Det var fruktansvärt svårt, men så här blev min lista:

1. Travis Bickle (Robert DeNiro, Taxi Driver)
2. Santino Corleone (James Caan, Gudfadern)
3. Vito Corleone (Marlon Brando, Gudfadern)
4. Jim Stark (James Dean, Ung rebell)
5. Mr. Blonde/Vic Vega (Michael Madsen, Reservoir Dogs)
6. Tony Montana (Al Pacino, Scarface)
7. Jake La Motta (Robert DeNiro, Tjuren från Bronx)
8. Wolverine (Hugh Jackman, X-men)
9. Nikonar 'Nick' Chevotarevich (Christopher Walken, Deer Hunter)
10. Verbal Kint (Kevin Pacey, Usual suspects)

Alldeles utanför listan: Michael Corleone (Al Pacino, Gudfadern), Frank Slade (Al Pacino, En kvinnas doft), Tommy DeVito (Joe Pesci, Maffiabröder), Seymour (Steve Buscemi, Ghost World), Budd (Michael Madsen, Kill Bill 2), Richie Tenenbaum (Luke Wilson, Royal Tenenbaum) och Jett Rink (James Dean, Jätten).

Det var en svår lista att göra och jag har säkert glömt några, men min spontana lista blev den i alla fall.

Dagens låt: Editors - Fingers in the factories

0 Comments:

Post a Comment

<< Home