Sunday, August 28, 2005

VFU

I morgon börja min sista VFU som student på Högskolan i Gävle, VFU står för Verksamhetsförlagd utbildning, dvs praktik. Jag ska ha min VFU på samma skola som senast och det känns bra, jag trivdes där så det ska bli skoj att träffa alla igen. Förra gången jag var ute på VFU hade jag sex veckor, nu är det bara två och det tycker jag är alldeles för lite. Det finns inte en chans att man ska kunna genomföra något större arbete på två veckor, men logiskt tänkande och Högskolan hör inte ihop. Eftersom det blir två jobbiga veckor med tidiga morgnar och sena kvällar har jag vilat upp på bästa sätt i helgen:

-Fotboll vid tv:n.
-Tio rätt på Stryktipset, ska inte ta åt mig hela äran då det faktiskt var farsan som tippade.
-Plöjt igenom hela den briljanta Gudfadern-trilogin.
-Kräftskiva med kompisarna.
-Utekväll på Grand.
-Kaffe på stan med Patrik.
-"Vauxhall and I" i stereon.
-Sett mitt kära Liverpool ta hem ännu en titel efter 3-1 i Supercupfinalen.
-Hjälpt Gamle Franken att anmäla vårt korplag i innebandy, CSKA Gorbatjov.
-Fått en ny Brynäsbo bland mina bekanta, Gorbatjov har flyttat hit, väldigt kul.

I eftermiddag ska jag se Gefle-Häcken på Strömvallen, det kan nog bli en bra match. Nu väntar soffan och Finnkampen...

Dagens låt: Morrissey - Speedway

0 Comments:

Post a Comment

<< Home