Tuesday, August 30, 2005

Owen en skata

Idag skrev Liverpools gamla storstjärna Michael Owen på för Newcastle, det känns faktiskt lite konstigt. Första gången jag såg Owen i Real Madrids tröja kändes det konstigt och nu när jag kommer se honom i en tröja som tillhör ett engelskt lag som jag hatar kommer det kännas än med konstigt. Newcastle är ett lag som jag alltid avskytt, jag vet faktiskt inte riktigt varför jag har något emot dom. En anledning är att Gamle Franken håller lite på dom, han är inte lika fanarisk som jag är när det gäller Liverpool men lite koll har han, därför vill jag gärna ha dem bakom oss i tabellen. En annan anledning är att de på senare är mest bestått áv en massa idioter, exempelvis Lee Bowyer, som misshandlade en asiatisk student och slogs med en medspelare på planen, Laurent Robert, Kieron Dyer och Craig Bellamy. Dessutom har de Greame Souness som manager, mannen som drog ner min kära klubb i skiten i början av 90-talet. Lägg till det Alan Shearer som får frispark bara han tittar på en mittback så har ni några av anledningarna till mitt hat. Att nu se en gammal idol spela i den svart-vita, fula tröjan blir svårt att vänja sig vid. Trots det är jag inte besviken över att vi inte värvade Owen. Självklart skulle jag vilja se honom tillbaka i vår klubb, men i dagsläget finns det många andra positioner som är viktigare att stärka än anfallet. Transferfönstret stänger snart och då hoppas jag att vi har en ny mittback och en ny högerytter i klubben, jag har väntat länge på de värvningarna och jag hoppas något händer snart. Hur det än blir har jag fullt förtroende för Rafa, han kommer ta oss till toppen.

Dagens låt: Morrissey - Angel, angel, down we go together

0 Comments:

Post a Comment

<< Home