Thursday, September 08, 2005

Debut för Crouch?

I morgon spelar vi vår tuffaste match hittills den här säsongen, borta mot Tottenham. Spurs har värvat smart den senaste tiden, både Davids och Jenas kommer garanterat att tillföra väldigt mycket, och hade redan innan det en bra trupp med spelare som Robinson, King och Defoe. Det kommer bli en väldigt tuff match, men vi har inte råd att förlora och redan från början hamna efter Arsenal, United och Chelski. Morientes, som startat båda seriematcherna hittills i år, skadade sig under landslagssamlinegn i veckan och det öppnar för en debut för ett av sommarens nyförvärv, Peter Crouch. Jag har aldrig varit så negativ till en värvning som jag var till Crouch när han köptes för dyra pengar, men nu är han en av oss och ska självklart ha mitt stöd också. Det kommer ändå kännas väldigt konstigt att se honom spela en PL-match i vår vackra tröja, undrar förresten om de specialsyr en åt honom så att den inte blir som ett tält. Crouch måste vara väldigt bra för att han ska bevisa sig vara värd de pengar vi lade ut och jag är fortfarande en aning skeptisk. Det är inte ofta jag är negativ till värvningar vi gör, senast jag minns att jag var riktigt negativ till ett spelarköp var när vi värvade gamlingen Gary McAllister inför trippelsäsongen. McAllister blev en av säsongens allra viktigaste spelare och avgjorde en hel del matcher när det var som viktigast, så kanske är det ett gott tecken att jag inte litar på värvningen till 100%. Huruvida Crouch får starta eller ej är svårt att säga, jag tror Rafa kommer ställa upp med en svårtippad startelva. Jag skulle i alla fall gissa på den här startelvan, med reservation för att Crouch kan ta Cissés plats:

Reina
Finnan-Kung Carra-Hyypiä-Warnock
Sissoko-Alonso
Garcia-Gerrard-Zenden
Cissé

Nyckeln till seger är att vi vinner kampen om mittfältet. Alonso, Sissoko och Gerrard mot Carrick och Davids kommer bli en riktig tungviktsmatch. Det blir svårt att vinna den här matchen, skulle vara nöjd med oavgjort med tanke på hur bra Spurs spelat den senaste tiden. Men jag tippar med hjärtat och säger 1-0 till oss efter mål av Crouch som inhoppare, skulle det bli så har han goda förutsättningar att bli någorlunda accepterad tidigt i sin Liverpoolkarriär.

Det sägs att om en kristen man lever som en god människa kommer denne till himmelriket, för mig räckte det med att lova att betala drygt 6000 kronor. Det är nämligen den summa jag ska betala innan det bär av till Anfield och Liverpool i april. Jag har bara varit på Anfield en gång tidigare, men nu är det alltså dags igen och det kommer bli en jobbig väntan innan det är dags att ge sig av. Det kommer bli en underbar upplevelse att återigen besöka världens bästa stad. Matchen jag ska se är Liverpool-Fulham och troligen får jag sällskap av David och ett gäng andra inbitna supporters från den svenska supporterklubben. Den här gången blir det även ett studiebesök på Anfield för att se vår CL-buckla och ta en tur i omklädningsrummen, kommer antagligen få gåshud av alla intryck.

Dagens låt: Editors - All sparks

0 Comments:

Post a Comment

<< Home