Tuesday, August 09, 2005

Nedräkningar

Det är många saker som är på gång, så den här dagen har varit som lugnet före stormen. I morgon är det nämligen dags för terminstart, klockan nio i morgon börjar min sista termin på lärarutbildningen. Det kommer troligen bli en ganska slapp lektion i morgon, mest registrering och lite information om uppgiften vi ska göra, så det blir säkert inte så jobbigt. Nu är det inte bara skolan som startar i morgon, det gör även Cityfesten. Cityfesten har blivit en tradition för mig och mina kompisar, dessutom blir det här fjärde året i rad som jag får besök av några kompisar hemifrån. Onsdagen brukar vara ganska lugn, i morgon är det spelning emd Moneybrother på ett ställe inne i stan så kanske blir min fjärde spelning med honom på kort tid då. Det beror lite grand på om Kusen och Gorbatjov har råd och lust att se honom, jag ska sätta in Operation övertalning i morgon.
Skola och Cityfest i all ära, men den stora nedräkningen är till på lördag. Då startar nämligen årets säsong av Premier League, vi börjar borta mot Mboro och det är en tuff start. Det ska bli oerhårt spännande att se hur mycket bättre vi blivit sedan förra säsongen, för bättre kommer vi att vara. Det är bara att hoppas att Kung Carra, Gerrard, Cissé, Alonso, Garcia och de andra är med från början, för ska vi utmana Chelski ordentligt i år har vi inte råd att tappa poäng speciellt ofta.

Dagens låt: The Cardigans - Communication

0 Comments:

Post a Comment

<< Home