Friday, August 05, 2005

Inflyttad

Nu är jag på plats i min nya lägenhet, börjar så smått vänja mig vid att ha gott om plats. Det är faktiskt ganska ovant att helt plötsligt behöva lämna sängen för att kolla på tv. Vanligtvis brukar jag ligga kvar i sängen ett tag på helgerna, anledningen är att det ofta är väldigt bra tecknade serier då. Förr var det till och med så bra att de visade X-men på trean kring halv nio, dvs den tid som jag oftast vaknar om inget oförutsett händer. Dessa tider är nu förbi, dels visar de inte längre X-men och dels måste jag alltså ta den långa vandringen genom halen för att knäppa på tv:n och det brukar vara för jobbigt.
Jag hade en väldigt bra tajming med min inflyttning. Under året får jag Arbetarbladet varje morgon, men när jag åker hem på sommarlov brukar jag spärra utdelningen. I år hade jag fixat det så bra att jag fick min första tidning i morse, alltså den första morgonen jag var på plats. Vanligtvis brukar jag räkna med lite marginal, så jag brukar ha 5-6 tidningar liggandes i postfacket när jag kommer till Gävle. Så var alltså inte fallet i år, visserligen ganska logiskt eftersom jag inte har nåt postfack utan får posten genom en lucka i dörren. Det är också något som kommer att ta tid att vänja sig vid, jag är inte direkt van vid att det är folk och håller på med dörren vid sex på morgonen. I morse hade nog tidningsbudet lite extra jobbigt eftersom jag stängt den andra dörren också, jag har dubbla dörrar vid ingången. Det måste vara lite struligt att trycka in tidningen när det är en till dörr som sitter i vägen på insidan, jag får se till att hålla den dörren öppen på natten så att det stackars tidningsbudet slipper allt strul.
Trots att jag har en massa nya saker att lära mig trivs jag väldigt här redan nu, och bättre kommer det att bli.
Ska ta och rätta till mina länkar nu, blev upplyst om att jag stavat fel till barbro i länken till syrrans fotodagbok igår.

Dagens låt: The Smiths - That joke isn´t funny anymore

0 Comments:

Post a Comment

<< Home