Monday, August 01, 2005

Stank

Den här sommaren har jag som vanligt jobbat som bonde hemma hos mina föräldrar, det är ett sommarjobb jag ofta brukar skryta med. Dels är det väldigt fritt, eftersom farsan är arbetsgivare, dels är det omväxlande och dels är det skönt att få vara ute på sommaren. Dessutom ger det bra kroppsarbete att jobba på gården, ibland känns det som efter ett träningspass när man utfört några jobbiga sysslor. Idag önskade jag dock att jag haft något annat sommarjobb än detta, jag hade faktiskt kunna tänka mig ganska många jobb jag hellre haft. Idag var det nämligen stor skitspridardag hemma på gården. Pappa hade hyrt in någon som spridde dynga på åkrarna runt gården och jag tänker inte beskriva lukten, ni kan nog själv tänka er hur kalvskit som lagrats i månader luktar. Jag jobbade med att stapla ved idag och hade alltså det tveksamma nöjet att känna lukten av skiten hela förmiddagen. Som tur var kom det ett regn kring två och då blev stanken lite mildare, då gick det att vistas utomhus utan att hålla andan i alla fall. Förutom dagens bajsattack har jag haft en väldigt bra sommar jobbmässigt, har fått göra mest roliga saker och med tanke på att vädret varit bra kan jag känna mig väldigt nöjd med att jag jobbat utomhus och inte suttit i någon kassa på ICA eller något liknande.

Dagens låt: Tom McRae - Bloodless

0 Comments:

Post a Comment

<< Home