Wednesday, August 10, 2005

Moneybrother

Igår började Cityfesten och den började med Moneybrother. Moneybrother spelade på SunCity, jag hade bara varit där en gång tidigare och det var samma gång som de öppnade. Lokalen är faktiskt ganska dålig och trång, när det dessutom är mycket folk blir det rätt trångt. Vi trodde inte att vi skulle komma in på spelningen eftersom man inte hade sålt förköp och vi kom dit en timme innan han skulle börja spela, men det var inga problem. Moneybrother drog igång strax efter tolv och spelade i knappt en timme. Jag har sett honom tre gånger tidigare i år och jag tycker nog att det här var den sämsta spelningen. Dels saknades all blås, något som gör mycket i hans låtar, och dels kändes han ganska oengagerad, men dte kanske är förståeligt eftersom han måste ha turnerat ett bra tag med sin nya skiva nu. Det var absolut inte en dålig spelning, men när det gäller Moneybrother så ställer jag lite krav. Spelningen i konserthuset tidigare i år var otroligt bra och den har blivit som en måttstock på hans konserter för mig, något som kanske inte är rättvist med tanke på att man då hade ett stort band med både blås och stråkar och dessutom spelade i en lokal där man inte kan misslyckas med att få perfekt ljud. Även om det inte var en perfekt spelning var det en väldigt bra inledning på Cityfesten och om onsdagen är så här rolig så blir nog fredag och lördag riktiga höjdare.

Dagens låt: Moneybrother - Blow him back into my arms

0 Comments:

Post a Comment

<< Home