Monday, June 27, 2005

Sommarn är här

Midsommarhelgen är precis över, värmen har så smått börja komma och folk har börjat flockas vid badplatserna, men det är inte förrän i morgon som min sommar börjar ordentligt. Är det någonting som jag verkligen förknippar med sommar, så är det engelska deckarserien Morden i Midsomer. Jag vet inte hur många somrar i rad som jag sett varenda avsnitt av serien, men det känns som om den alltid varit en del av sommaren. Innan den serien började visas var det alltid en massa andra bra deckare på sommaren, som Ett fall för Frost och Kommisarie Morse. En bra deckare är en given del av mitt sommarlov och utan den skulle det inte kännas som en perfekt sommar. Den här sommaren är deckaren än viktigare eftersom det varken är VM eller EM i fotboll som man kan se. Det är visserligen ett ganska välspelat För-VM som pågår just nu, men det är inte i närheten av att vara lika intressant som ett riktigt VM.
Jag var förresten med om en chockartad upplevelse i helgen, när jag var på bröllopet. När vi skulle lämna festen gick jag fram till bruden och gratulerade till giftermålet och önskade lycka till i framtiden. Hon frågade mig då hur det går för Liverpool, en fråga jag ofta får eftersom de flesta jag känner vet att jag är en trogen supporter. Jag svarade, som vanligt den senaste tiden, att det varit en bra säsong med tanke på att vi vann CL och att jag hoppades på ligavinst nästa år. Det var sen chocken kom, hon svarade med att säga nåt i stil med: Liverpool vinner inte nästa år, det gör Manchester United. Sen höjde hon armen lite grann för att visa att hon verkligen höll på United. Det kom verkligen oväntat och eftersom det kändes som aningen fel tillfälle att förklara för henne att United är ett vidrigt lag med en massa idioter och dessutom har en manager som är ett rödnäsat svin blev jag helt tyst. United är kort och gott mitt absoluta hatlag, och nu hade jag precis välkomnat en unitedsupporter in i släkten. När den värsta chocken lagt sig svarade jag med att säga att jag hoppades att hon hade fel, vilket jag både tror och hoppas att hon har.
Det verkar förresten vara en ny spelare på gång till Liverpool, den grekiske europamästaren Stelios Giannakopoulos. Jag antar att han är tilltänkt som backup till Luis Garcia på högerkanten och i sådana fall är det en helt okej värvning. Det är absolut ingen av de spelare jag helst sett i klubben, men till det priset måste jag ändå säga att Benitez gör rätt i att värva. Giannakpoulos, vilket för övrigt borde bli ganska dyrt att trycka på ryggen på tröjan, har spelat i PL ett tag nu och gjorde förra säsongen sju mål för Bolton, vilket är klart godkänt. Han kommer säkerligen göra bättre ifrån sig än Nunez i alla fall.

Dagens låt: Bonnie Prince Billy - The way

0 Comments:

Post a Comment

<< Home