Tuesday, June 14, 2005

Isolation Years på halvfart

Igår var jag ute och sprang en sväng på kvällen, är ju ingen innebandy nu när skolan är stängd för sommaren och lite motion behöver man få. När jag hade kommit halvvägs in på andra varvet fick jag en väldigt otrevlig överraskning, batterierna i min freestyle började ta slut. Jag kan inte springa utan musik, då blir det hela mycket jobbigare och mycket tråkigare, men den här gången var det väldigt nära att jag stängde av och sprang utan. I freestylen hade jag ett band med Isolation Years och Bonnie Prince Billy, inte riktigt den rätta musiken om man vill hålla ett hyfsat tempo men jag har inte så många band här hemma i Svedja. När batterierna började ta slut började också bandet gå mycket saktare och efter ett par kilometer hade sångaren i Isolation Years börjat låta riktigt seg. Jag hatar när sånt här händer och man inte har några nya batterier i närheten, jag kunde ju inte bara sluta lyssna och springa runt med en freestyle i handen. Samtidigt är det jobbigt att höra låtar som man vet är riktigt bra och som vanligtvis brukar njuta av att höra, spelas i en sådan fart att de blir dåliga. Alla de där delarna av låtarna som man ser fram mot under lyssningen blir bara ett enda antiklimax. Det borde finnas en mätare på freestylen, ungefär som bensinmätaren på en bil, som visar hur mycket det var kvar av batterierna. Då skulle man aldrig behöva uppleva såna här jobbiga saker, man skulle i stället kunna byta batteri i tid utan problem. Nu fick visserligen det som hände igår en ganska bra effekt träningsmässigt då jag började springa fortare när batterierna blev dåliga, ju snabbare jag kom i mål desto mindre behövde jag ju lyssna på bandet. Men det sköna med att springa försvann direkt när jag inte kunde ha bra musik i öronen under rundan, så det blir till att införskaffa nya batterier till nästa gång jag ger mig ut i Siboslingan.
Det har varit lugnt kring Liverpool idag, inga rykten som låtit trovärdiga. Jag har en känsla av att det kommer att hända någonting ganska snart nu, det är ju inte så långt innan transferfönstret öppnar igen den första juli.
För övrigt anser jag att Peter Crouch är en nolla!

Dagens låt: Isolation Years - Light the torch, i rätt fart!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home