Sunday, June 26, 2005

En massa mil i bil

Nu är jag hemma i Svedja igen efter en lång resa ner till Blekinge. På tre dagar har det blivit över 160 mil i bilen tillsammans med föräldrarna, syrran+pojkvän och en badglad hund. Det blir ganska slitsamt trots att man egentligen inte gör någonting annat än att sitta. Nere i Bleking har jag bevittnat mitt första bröllop live, det var trevligt med god mat och en hel del folk. Förutom bröllop han vi med att besöka farmor och farfar, äta mat nere i hamnen i Karlshamn och äta två frukostar på Scandic Hotell. Scandic är ett ganska tråkigt utformat hotell som ser lika ut i alla delar av Sverige, men den frukost man alltid får går inte av för hackor. Nybakat bröd och yoghurt med många olika sorters müsli medför att man oftast lämnar frukostbordet äckligt mätt, men det är det värt. Allt som allt var det en annorlunda men trevlig midsommarhelg då jag tillbringade nästan hela midsommarafton i en bil tillsammans med familjen. Själva bilfarandet är ingen höjdare, men man får ju mycket tid till att prata och umgås i alla fall. En liten miss var dock att jag tagit med alldeles för få skivor till bilstereon, så de jag hade med var jag tvungen att försöka spela så mycket som möjligt. Det vara bara att låta dem gå runt tills det kom klagomål från annat håll att det faktiskt var tredje gången just den skivan började om, men sitter man i framsätet har man vissa fördelar, så är det bara.
En sak jag såg i slutet av veckan som gjorde mig mycket glad var en presskonferens från Argentina, där Boca Juniors presenterade sin nya vice ordförande. Det var min husgud Diego Armando Maradona som blivit utsedd till denna post. Inte nog med att det var kul att se att han fortfarande får höga poster inom fotbollen, dessutom såg han för första gången på länge ut att må riktigt bra. De senaste åren har pressen vältrat sig i olika skandalbilder på hur Maradona blivit överviktig och mått dåligt. De har roat sig med en massa olika smeknamn och före-och-efter-bilder där man verkligen kunnat se hur tjock han hade blivit. Jag tror att många journalister blev lite besvikna över att se Diego smalare än på många år och dessutom verkade han vara glad, deras negativa rubriker gick om intet och de tvingades skriva om det som verkligen hör till Diego, nämligen fotboll! Maradona kommer säkert att göra ett kanonjobb i Boca Juniors, och även om han inte gör det kommer han fortfarande att vara den bäste fotbollsspelaren som någonsin funnits.

Dagens låt: Chingon - Malaguena salerosa, i bilstereon

0 Comments:

Post a Comment

<< Home