Monday, June 20, 2005

Walker Brothers på TV

Idag var jag med om en ovanlig upplevelse, de visade Walker Brothers på tv. Det var på VH-1 Classic som de visade videon till "The sun ain´t gonna shine anymore" från 1966. Låten är väldigt bra, men videon kändes inte direkt avancerad. Hela videon visade en resa från flygplatsen i Köpenhamn till ett hotell. Man fick se när medlemmarna i gruppen checkade in på hotellet, hos en receptionist som möjligtvis kan vara det töntigaste jag sett på tv i år. Även om videon inte var den bästa var det kul att se Walker Brothers, kan inte påstå att jag sett speciellt många rörliga bilder på dem trots att de varit en av mina favoritgrupper i många år nu. Walker Brothers är en grupp som jag upptäckte genom Weeping Willows, inte speciellt överraskande kanske, i samband med en WW-konsert. WW spelade då "Another tear falls" och när jag fick reda på att det var en Walker Brothers-låt köpte jag en skiva på en gång och sen har jag varit fast.
Jag var i Gävle en snabbis idag, såg på allsvensk fotboll. Det var Landskrona som stod för motståndet den här gången och det var tveklöst den sämsta insats jag sett GIF göra i år. 0-0 var ett resultat som verkligen speglade matchen och jag kan garantera att båda de här lagen kommer att sluta i botten av tabellen. Det är i alla fall en sak som är positiv om Gefle åker ur, jag får då se Peking spela på Strömvallen. Tyvärr verkar det som om mitt svenska favoritlag från Norrköping blir kvar en säsong till i ettan. Det är långt ifrån kört än men det ser inte bra ut. Bäst vore det om man jag fick se Gefle-Norrköping i allsvenskan, men den chansen är väldigt liten.
Det har varit lugnt med rykten om Liverpool idag, det ända nya som kommit upp är att det verkar som om finalhjälten Jerzy Dudek blir kvar ännu en säsong. Jag trodde han skulle lämna oss nu när det verkar vara en ny målvakt på ingång, men Dudek verkar vilja stanna och tampas om platsen i målet. Personligen hade jag hellre sett att Dudek bytt klubb nu, och låtit den nya målvakten som kommer vara förstemålis med vår lovande keeper Scott Carson som backup. Stannar Dudek finns det en risk att carson hamnar för långt ner i turordningen och då kan hans utveckling stanna upp. Det bästa minne jag har av Dudek är givetvis räddningen på Schevchenkos läge i förlängningen av CL-finalen och också straffräddningarna, men stannar han ett år till finns det risk för nya tavlor likt den han gjorde mot United och det vill jag inte. Hur det än blir så hade Dudek stor del i finalvinsten och det kommer jag alltid att vara tacksam för.
För övrigt verkar jag slippa Crouch i Liverpool!

Dagens låt: Walker Brothers - The sun ain´t gonna shine anymore

0 Comments:

Post a Comment

<< Home