Wednesday, June 22, 2005

No regrets

Igår hände det igen, Walker Brothers visades på tv. Än en gång var det på VH-1 Classic de spelades och jag blev ännu mer förvånad den här gången. Morsan och farsan har haft den där kanalen i ett par år, och jag brukar titta på den en del när jag är hemma på somrarna och kring jul, men jag hade aldrig tidigare sett en enda video med Walker Brothers. Nu har jag, på bara några dagar, sett två stycken. Inte nog med att jag sett dem två gånger, det har varit två olika videor också. Igår var det "No regrets" som visades, den videon var bra mycket bättre än den andra jag såg. Den här gången fick man se bandet spela låten i något som såg ut som en tv-studio, bildkvaliteten var bra och inte alls lika super-8-liknande som den förra. Tydligen är det fler än jag som gillar Walker Brothers, annars skulle de inte visas på tv.
Näste man att lämna Liverpool blev Igor Biscan. Det var klart sedan tidigare att han inte skulle få nytt kontrakt, men nu verkar det som om han fått ny klubbadress också. När Biscan kom till oss hade jag stora förhoppningar på honom, vi hade köpt honom i konkurrens med flera storklubbar och han ansågs vara en stor talang, men sedan bara försvann han. Han spelade väldigt sparsamt för oss, fram till förra säsongen då han hoppade in och agerade mittlås tillsammans med Hyypiä under en del av säsongen. Mittlås kanske är fel ord att använda med tanke på att han inte direkt var svår att ta sig förbi, det var tydligt att han inte kände sig hemma i backlinjen och det var mer hans spel än backlinjen som låste sig. Jag minns dock en brytning han gjorde i derbyt mot Everton, jag tror det var mot Tomas Radzinski, då han bryt bakifrån med en glidtackling på halvvolley, mycket imponerande. Tyvärr stannade de positiva sakerna man kunde minnas från honom den säsongen där, det blev mest svordomar sen. I år har Biscan fått spela ganska mycket på mittfältet och han har skött sig hyfsat. Han har varit ganska bra på att bryta och stå i vägen, men när han får bollen syns hans brister som fotbollsspelare. I några matcher, exempelvis Leverkusen hemma i CL, har han slagit fina passningar som öppnat för anfallarna, men allt för ofta har han agerat osäkert och lite slarvigt. Det är helt enkelt så att Biscan inte är tillräckligt bra för att ta en plats på vårat mittfält i konkurrens med Gerrard, Alonso och Hamann, därför känns det helt rätt att han får gå. Eftersom Biscans kontrakt gått ut kommer vi inte få någon ekonomisk ersättning, men det blir i alla fall en lön mindre att betala. Jag skulle gärna se en ny, bättre spelare som tar hans plats i truppen, chansen är ganska stor att det blir så också. De tre vi har i mitten behöver backup om vi ska kunna tampas på flera plan nästa år, unge Welsh är inte redo att spela ordinarie än och bakom honom finns ingen som är nära en plats. Jag är säker på att Benitez vill stärka mittenmittfältet, men med tanke på att det finns andra positioner som är i större behov av förstärkning så kanske det inte kommer någon ny spelare på den här positionen i sommar. Hur som helst är jag fullt övertygad om att Benitez är på rätt väg, och ett steg på den vägen är att göra sig av med spelare som inte är tillräckligt bra, som Biscan.

Dagens låt: Moneybrother - It ain´t gonna work

0 Comments:

Post a Comment

<< Home