Thursday, June 23, 2005

Långresa

I morgon blir det en väldigt lång bilfärd för mig. Jag ska, tillsammans med familjen, åka ner till Sölvesborg för att besöka min kusins bröllop. Bröllopet är på lördag, men eftersom det är drygt 80 mil ner dit härifrån kommer det bli bilåkande i princip hela dagen i morgon så att vi hinner ner i tid. En ganska annorlunda midsommarafton alltså. Det här blir det första bröllopet jag går på, ska bli lite spännande att se hur det är i verkligheten, man har ju sett några på film genom åren.
Idag har jag varit och upplevt gamla minnen. Jag och Ante åkte ner till Kilafors och köpte kaffe, sen satte vi oss på en bänk utanför Hambogrillen och spanade lite. Vi kom ganska snabbt överens om att det är ganska skönt att ha lämnat byn för lite större orter, det fanns inte överskott på saker att göra och dessutom kostade kaffet tio kronor. Det är ett bra pris om kaffekoppen är hyfsat stor, men det här var en liten kopp och till råga på allt var kaffet ganska dåligt. Då betalar jag hellre 20 kronor för en tunna kaffe på Waynes i Gävle.
Nu är det packning som gäller.

Dagens låt: Neil Young - Like a hurricane

0 Comments:

Post a Comment

<< Home