Friday, June 17, 2005

X-men 3

Nu har nedräkningen börjat, den 26:e maj nästa år är det premiär på X-men 3. Det var längesen jag såg fram mot en film lika mycket som jag gör nu, visst var det stort med sista StarWars-filmen men inte i klass med det här. När det gällde StarWars hade jag bara en förhoppning om att serien skulle avslutas på ett värdigt sätt, med X-men är min förhoppning att den ska vara ännu ett snäpp bättre än förra filmen. Det kommer ett helt gäng nya karaktärer till nästa film, de jag hört är Beast, Angel, Juggernaut och även Kitty Pryde kommer få en större roll. Hon har varit med i de tidigare filmerna också, men då med en annan skådis och med mycket mindre plats än vad som verkar bli fallet nu. Dessutom kommer Jean Grey att byta skepnad till Dark Phoenix och det kommer säkert bli en riktig höjdare. Det enda jag är lite besviken på är att Gambit inte får vara med i den här filmen, hoppas det kommer en fjärde film där han är med.
Castingen till filmen har varit intressant att följa, Kelsey Grammer, eller Frasier, och Vinnie Jones har kommit med i rollistan. Jag tror Grammer kommer passa perfekt i rollen som Beast. Beast är professor och i den tecknade serien pratar han ungefär på samma sätt som Grammer gör i Frasier. Vinnie Jones som Juggernaut ska bli spännande, men den bild jag har av Juggernaut är att han är arg och ganska tystlåten så det borde passa perfekt.
Den första teaser-affischen till filmen har släppts nu och jag tycker inte man kunde gjort den coolare. X-et från de förra filmerna finns kvar i bakgrunden och trean utgörs av Wolverines klor, smart och snyggt.
För övrigt anser jag att Crouch är en skitspelare!

Dagens låt: Krymplings - Karlavagnen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home