Thursday, June 30, 2005

Glasspelare lånas ut

Igår blev det klart att Chris Kirkland lånas ut till West Bromwich. Kirkland är en spelare som jag är enormt besviken på. JAg var säker på att han skulle kunna konkurrera ut Dudek som förstemålvakt i år och ge oss den stabilitet som saknats de senaste åren, men så blev det inte. Kirkland är i stället något så unikt som en skadedrabbad målvakt, och såna kan man inte ha i laget. En målvakt ska kunna stå i princip alla matcher och det klarar inte Kirkland. Dessutom har han varit dålig när han väl spelat, jag kan inte minnas en räddning han gjorde under årets säsong. Däremot visade han sig vara totalt talanglös när det gäller enkla saker som att ställa upp en mur. Det är bra att han lånas ut, förhoppningsvis gör han bra ifrån sig så att vi kan sälja honom vidare hyfsat dyrt.
Jag är mitt uppe i flytt nu, så jag hinner inte skriva mer just nu. Det blir mer skrivet i morgon i stället.

Dagens låt: The Lucksmiths - There is a light that never goes out, inte som orginalet men ändå en bra låt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home