Wednesday, July 16, 2014

Skivan levererad

Morrisseys nya skiva kom i brevinkastet idag, även om jag lyssnat på den på Spotify i några dagar redan innan känns det alltid lite speciellt att få den med fodral, texthäfte och allt. Att sitta i soffan och läsa texterna medan man lyssnar på skivan är något alldeles speciellt, för mig är det helt obegripligt att man inte vill lyssna på en skiva så, även om det är ett något dyrare alternativ. Hur som helst, Moz nya skiva har spelats många gånger här hemma nu och den känns hittills som en starkare skiva än Years of refusal, jämnare än Ringleader of the tormentors. Jag har inte fastnat för någon enskild låt än, det brukar ta ett tag innan jag gör det, om man bortser från Life is a pigsty som jag i stort sett älskade redan innan jag hört den, pga det briljanta låtnamnet. Jag hoppas få se Morrissey på en svensk scen i höst, åtminstone i vinter. Han brukar komma till Sverige vid skivsläpp, så jag skulle bli mycket besviken om så inte vad fallet den här gången. Det finns ingen som Morrissey.

Dagens låt: Morrissey - Istanbul

0 Comments:

Post a Comment

<< Home