Saturday, May 24, 2014

Säsongen 2013/14

Säsongens spelare: Luis Suarez 
Runner-up: Jordan Henderson
Det spel som Suarez visade upp under den här säsongen kan vara det bästa jag sett en spelare hos oss prestera, åtminstone sedan Gerrards bästa säsonger. Vår stjärnanfallare är en av världens absolut bästa spelare och det har han visat väldigt ofta under den här säsongen. Att sätta honom som årets spelare är självklart. Min runner-up är en spelare som har större inverkan på vårt spel än man kan tro, Jordan Henderson täcker enorma delar av planen med sitt slit och när han väl får bollen har han utvecklat sin förmåga att göra något konstruktivt av det. Gerrard, Sturridge och Sterling har alla gjort otroliga säsonger, men för mig går Henderson före.
Säsongens match: Liverpool-Everton.
Runner-up: Tottenham-Liverpool. 
En stor anledning till mitt val är såklart att jag var på plats när vi körde över Everton med 4-0 och stod för en otroligt imponerande insats. Under årets säsong fanns det en hel del matcher som hade kunnat platsa här, vi har fått uppleva eftermiddagar den här säsongen som vi inte varit i närheten av tidigare. Vi slår bland annat United borta med 3-0 och den segern är inte i närheten av att vinna den här kategorin. Spurs-segern visade att vi verkligen menade allvar med vår säsong, det gör att den kommer in före segern mot City.
Säsongens överraskning: Raheem Sterling
Runner-up: Jon Flanagan
Jag hade inte räknat bort Sterling, men jag hade inga stora förväntningar på honom inför den här säsongen. Idag ser jag på honom som en given startspelare med en utvecklingspotential som kan leda hur långt som helst. Flanagan hade jag räknat bort, jag trodde inte jag skulle få se honom i vår startelva igen. När han överraskande fick chansen tog han den och bortsett från den sista matchen mot Newcastle var han i stort sett felfri under matcherna han spelade. 
Säsongens värvning: Simon Mignolet
Runner-up: Mamadou Sakho
Helt utan konkurrens, då våra andra värvningar underpresterat. Mignolet och Sakho är de enda av våra nya spelare som varit i närheten av att leva upp till förväntningarna. Toure inledde bra, men rasade sedan samman totalt. Jag tror både Mignolet och Sakho kan höja sig en nivå nästa säsong, men båda har gjort godkända debutsäsonger hos oss.
Säsongens oturligaste: Jose Enrique
Skadade sig tidigt och missade i stort sett allt av den här succesäsongen, trist för Enrique som kan komma att vara andrahandsval när nästa säsong startar.
Säsongens besvikelse: Iago Aspas
Runner-up: Glen Johnson
Aspas skulle avlasta Sturridge och Suarez, men visade sig inte alls hålla för spel i Premier League, ett tydligt felköp och allt annat än en returbiljett till Spanien vore en skräll. Johnson har spelat mycket, men inte alls visat det jag förväntar mig av honom. Han är trött, seg och oengagerad, lever inte upp till sina höga lön. Jag ser gärna en ny högerback nästa år.
Säsongens minst saknade: Andy Carroll, Stewart Downing och Joe Cole
Vi ska tacka West Ham för att de hjälpt oss förbättra vår trupp, det flyt vi haft i offensiven under den här säsongen var vi inte i närheten av med dessa tre spelare på planen
Säsongens tyngsta förlust: Liverpool-Chelsea 0-2
Alla kommentarer överflödiga 
Säsongens mest hatade: Jose Mourinho
Har tappat det. Snackar massvis med skit, säger emot sig själv. Skulle gärna slippa honom i England, han är inte längre en frisk fläkt, han är en skithög.
Säsongens mest saknade: Jamie Carragher
Vi har saknat en ledare i de bakre leden och ledarskap var just något vår legendariske backhjälte bidrog med. Jag kommer alltid att sakna Carra.
Säsongens genombrott:Jon Flanagan
Även om Flanagan gjorde några matcher under Kenny kändes det som om han fick sitt stora genombrott under den här säsongen. Han gick från en plats utanför bänken till en given plats i startelvan, imponerande. 
Säsongens gåta: Aly Cissokho
Antar att det inte fanns många andra alternativ, men det var nog inte någon som trodde att det här skulle bli en lyckad värvning. Cissokho var för dålig för oss och att han ens hamnade i klubben är en gåta. 
Säsongens mål: Luis Suarez mot Norwich
Skottet på halvvolley var otroligt snyggt och det kom i en match där han var omänskligt bra. Suarez gjorde många vackra mål i år, men det här var min favorit.
Säsongens stund: Gerrards tårar efter vinsten mot City
Det var så många känslor i den matchen och efter slutsignalen fanns det en tro i laget om att vi skulle kunna gå hela vägen. 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home