Friday, May 30, 2014

Bandybomben 2

Bandy är en av mina stora passioner, efter Liverpool är Bollnäs Bandy det lag jag brinner överlägset mest för. Förra vintern åkte jag de tjugo milen tur och retur till Sävstaås för att se laget spela, utan att få uppleva en vinst. Mitt i den dåliga säsongen tvingades klubben dessutom skära ner på lönerna pga dålig ekonomi. När säsongen var slut hade man inga spelare under kontrakt och det dröjde lång tid innan man ens fått ihop en startelva. I måndags spikades truppen med värvningen av en ny, finsk anfallare. När jag diskuterade kommande säsong med min far var vi överens om att en slutspelsplats vore succé i vinter, målet vore att slippa kvala sig kvar. Suget för premiärmatchen mot Broberg var väl inte enormt. Igår möttes jag dock av en nyhet från Radiosporten, de påstod att Bollnäs gjort klart med två nya spelare och inte vilka spelare som helst, Per Hellmyrs och Daniel Berlin skulle ha gjort klart för tre år i klubben. Gårdagen innebar sedan ett nervöst zappande mellan olika nyhetssidor som berättade om ryktet. Mot kvällen rapporterade att Bollnäs GIF skulle ha presskonferens på morgonen efter. Klockan nio i morse satt jag således bänkad i soffan för att följa liverapporteringen från Scandic i Bollnäs, där presskonferensen hölls. Det visade sig att alla rykten var sanna, Hellmyrs och Berlin kom in iklädda Bollnäs-tröjor och höjde genast bandytempen i i staden till en nivå man inte varit i närheten av sedan SM-finalen härom året. Nyheten kom så oväntat att jag inte visste hur jag skulle reagera, nu när jag sett de båda spelarna i våra färger börjar jag förstå att det är sant och jag har en känsla av att det kommer bli rejält med folk på Sävstaås i vinter. Bandyn lever i Bollnäs igen och det är exakt vad klubben behöver. Fantastiska nyheter!

Dagens låt: OG3 a Dans på Sävstaås

0 Comments:

Post a Comment

<< Home