Thursday, November 14, 2013

Nya tider

Det börjar att närma sig jul nu och härom dagen satt jag och filade på något som skulle kunna liknas vid en önskelista, det var inte helt enkelt. Det blir svårare och svårare att komma på vad jag vill ha i julklapp, vilket kanske inte är så otroligt konstigt med tanke på att jag ändå firar min 32:a jul nu i december. Eftersom jag alltid skickar över det jag vill ha som ett meddelande till mor via facebook gick jag tillbaka och tittade på vad jag hade önskat mig de senaste åren och det fanns en mycket stor likhet mellan årets lista och de tidigare. Det enda som skiljde var egentligen vilka böcker, vilken dvd-box och huruvida jag ville ha en whisky eller en konjak. Jag är, och har alltid varit, ett stort fan av julen, det är min favorithögtid och långt in i mitt liv hade jag svårt att sova kvällen innan julafton, men jag märker att det jag tycker är allra viktigast har förändrats. Att ge och få julklappar är såklart skoj, men jag tror att det är den där speciella julkänslan som betyder allra mest för mig nu, avkopplingen, maten och chansen att bara få umgås ordentligt är det som betyder klart mest och så har det nog varit i några år nu. Det börjar så smått gå upp för mig att jag nog faktiskt är vuxen nu, som tur är har jag ju Henry. Han är på väg in i den åldern där julen är lek, Kalle Anka och därefter en enda lång väntan på julklapparna, så med honom i huset får jag också ta del av barndelen av julen. Det är inte så många veckor kvar nu, fem arbetsveckor om jag räknat rätt, innan dess ska jag beta av ett par spännande spelningar och det ser jag mycket fram emot. Först ut Israel Nash Gripka på söndag i Gasklockorna, mycket intressant.

Dagens låt: Glasvegas - If

0 Comments:

Post a Comment

<< Home