Tuesday, September 24, 2013

Spelköp

Jag har nu köpt mitt första spel till X-boxen, tidigare har jag hållit mig med de spel jag fick av Malin och de spel jag lånat av en kompis, men nu kände jag att det var läge att göra en investering. Spelet jag valde att köpa var FIFA13, något som de flesta av mina elever såg som otroligt puckat, med tanke på att FIFA14 kommer ut alldeles snart. Jag tycker dock själv att jag läst det hela otroligt smart, det är nämligen så att jag inte spelat något FIFA-spel sedan 2011, som jag dessutom enbart spelat väldigt lite, och har därför ingen koll på vilka nymodigheter som kommit i de senaste spelen. För mig kommer FIFA13 att innehålla en hel del nya funktioner och dessutom kosta ungefär en tredjedel av priset jag skulle fått betala för årets utgåva. Det här gör alltså att jag kan köpa ett nytt FIFA-spel tre år i rad, för samma pris som ett nytt spel skulle kosta, och det enda jag egentligen missar är att jag kommer att ligga ett år efter i funktionerna hela tiden. För mig kommer det kännas som ett nytt spel varje gång, trots att det varje gång kommer att ha ett år på nacken. Som sagt, en ganska briljant lösning. Att spelarna inte stämmer exakt kan jag ganska enkelt lösa, genom att manuellt flytta över Sturridge, Mignolet, Toure, Coutinho, Sakho och de andra nya till Liverpool, vilka de andra lagen har bryr jag mig inte speciellt mycket om. Så snart kan jag ge mig på ett nytt spel, inte helt fel.

Dagens låt: http://www.youtube.com/watch?v=-pQ-Uw1QD8A">INVSN - Ner i mörkret

0 Comments:

Post a Comment

<< Home