Thursday, October 24, 2013

Dags för avslag

I morgon är det bandypremiär, om inte värmen sätter stopp för isen på Sävstaås förstås. Bandyn är en av vinterns stora höjdare, att få åka till Bollnäs och ställa sig på läktaren och heja fram giffarna har varit en given del i mina vintrar så länge jag kan minnas och den här vintern kommer såklart inte att bli något undantag. SM-finalen känns ganska avlägsen i år, det får väl ses som en lyckad säsong om Bollnäs är med och hugger på en semifinalplats när det börjar dra ihop sig. Det kommer säkerligen att bli många nervösa timmar framför liverapporter från Bollnäs matcher, till skillnad från när jag följer Liverpool och kan se alla matcher på tv får man som Bollnäs-fan vänja sig vid att se alla bortamatcher med referat av varierande kvalitet och det är onekligen mycket nervöst. Man har egentligen ingen aning om hur matchen ser ut, det enda man får veta är om det blir en hörna, en utvisning, ett frislag eller ett mål och i en sport som bandy, där det blir en hel del mål, är det svårt att avslappnat följa en sådan rapportering. I morgon slipper jag i alla fall följa matchen via rapportering, då kommer jag att stå på Sävstaås och gör allt jag kan för att Bollnäs ska krossa Edsbyn i derbyt.

Dagens låt: Christian Kjellvander - When the mourning comes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home