Tuesday, October 01, 2013

Stockholmshelg

Jag har en fantastisk helg bakom mig, jag och Malin har varit i Stockholm och det var verkligen en lyckad vistelse. Anledningen till vår resa var främst att jag skulle springa Lidingöloppet, precis som jag gjorde ifjol, men vi hade även lyckats pricka in en spelning på Debaser Medis med Editors. Löpningen gick långt över förväntan, jag hade hoppats på en tid under 2.40 och lyckades ta mig i mål på 2.27, vilket jag kände mig mycket stolt över. Backarna kändes inte lika tunga i år och överlag hade jag en helt annan ork i fjol. Jag var lite nervös innan, eftersom jag varit förkyld veckan innan och inte riktigt fått den uppladdning jag helst önskat, men det verkade mest gjort mig gott. Lidingöloppet är ett väldigt trevligt lopp och ännu mer trevligt blev det i år när det kändes relativt okej. Att man är utpumpad, illamående, skakig och allmänt slut glömmer man bort efter ett par timmar, då är det bara en skön trötthet kvar. Den sköna tröttheten fick jag se till att tänka bort under kvällen, det fanns inte en chans att få en tidig kväll i sängen när Editors spelning började 23.00. Jag har gillat Editors i många år, men trots det blev jag överraskad av hur otroligt bra de var live. De var mycket mer aktiva på scenen än jag hade förväntat mig, de liveklipp jag sett på youtube visade en annan sorts band, men nu hade de onekligen vaknat på rätt sida. Från första ton, fram till första setets avslutning med min favorit Fingers in the factories och sedan vidare in i ett magnifikt extranummer, det var helt enkelt en jättebra konsert rakt igenom. Jag var trött när jag gick till sängs, med trötta ben, men också med ett leende på läpparna. Söndagen gav mig dessutom tre fina Liverpool-poäng, att lägga till lördagens förluster för United och City, så jag kan verkligen inte klaga på mitt veckoslut.

Dagens låt: Editors - Racing Rats

0 Comments:

Post a Comment

<< Home