Monday, September 16, 2013

Tillbaka

Jag fick en befogad fråga igår, nämligen om jag slutat skriva på den här sidan, det har jag inte gjort, men däremot har jag haft rätt knackigt med tid att få det gjort den sista tiden. Lite skyller jag på vårt svajiga nät här hemma, som har en tendens att kasta ut min dator från internet när jag minst önskar det. En av höstens utmaningar börjar närma sig för mig nu, det är bara knappa två veckor kvar till min andra start i Lidingöloppet och om någon sagt till mig vid målgång ifjol att jag skulle se fram emot årets lopp så mycket som jag gör nu hade jag antagligen slagit något hårt i huvudet på denne, det hade iofs antagligen inte gjort så ont på denne ändå, eftersom min kropp var alldeles för trött för att orsaka någon annan än mig själv smärta. Nu är det i alla fall snart dags igen och backarna där ute på Lidingö står antagligen redo för att ta död på mina ben ännu en gång. Jag känner mig mycket bättre förberedd i år, men samtidigt vet jag inte om det är en fördel, det finns en liten risk att jag drabbas av någon slags hybris om det känns för lätt under den första milen. Hur det än går i loppet kommer det att bli en bra visit i huvudstaden, på kvällen efter loppet ska jag nämligen försöka flytta min trötta kropp från Scandic till Debaser Medis, där spelar Editors och det är band jag lyssnat till i många år, utan att ha sett dem live och nu är det äntligen dags. Jag blev riktigt nöjd när jag märkte att loppet och spelningen var på samma dag och lyckades därigenom tänka bort hur fruktansvärt trött jag var efter förra årets löprunda. Att det blir sovmorgon på söndagen tar jag för givet.

Dagens låt: Vit Päls - Varje stavelse

0 Comments:

Post a Comment

<< Home