Friday, April 05, 2013

Påsklov

Det är rätt behagligt att ha lov, trots att jag haft en del jobb att göra och faktiskt gjort det mesta redan. Att kunna gå och träna på dagen i stället för kvällen är en stor fördel, det är inte alls lika mycket folk på gymmet och man får oftast ha allt material för sig själv. Igår hann jag med att sitta på balkongen och läsa under någon timme, det finns det sällan tid, eller ork, till under veckorna när jag jobbar för fullt. Boken jag håller på med nu heter Giganternas fall och är inlånad från en kollega, det är en riktig tegelsten på nästan tusen sidor, men samtidigt så spännande att man utan problem tar sig framåt i ett snabbt tempo. Några spontanturer på stan har jag också hunnit med under veckan, bland annat för att köpa en briljant, nysläppt skiva som jag upptäckt i dagarna. Bandet som gjort skivan heter Samling och jag har ingen riktig koll på bandet, mer än att den musik de knåpat ihop till en fullängdare är väldigt bra. Texterna är på svenska och otroligt välformulerade, tillsammans med den högklassiga musiken bildar de låtar som är omöjliga att inte gilla. I väntan på Magnus Ekelund & stålets skivsläpp i början av nästa vecka har Samling blivit det band som spelats mest här hemma när jag arbetat. Som vanligt med bra band håller jag tummarna för att de bokas till Way Out West, men risken med både Samling och Ekelund är att de skulle hamna på Stay out West och således bli väldigt problematiska att hinna se. Sons of Anarchys femte säsong har jag och Malin hunnit avsluta under de senaste dagarna, intrigerna börjar bli lite invecklade som den värsta såpan, men på något sätt lyckas de få ihop det på ett sätt som gör att serien har hedern i behåll. Det enda jag ogillar med serien är musiken, som är fruktansvärd. I slutet av de flesta avsnitten ska man försöka skapa någon slags känsla, det gör man genom att spela någon sliskig amerikansk takidadoftande ballad, aldrig samma låt, men det låter alltid likadant. Jax, Bobby, Tig, Juice, Happy och de andra kommer tillbaka till en ny säsong, det jag önskar med den är en helomvändning i soundtracket, så att musiken i serien doftar lite mer skitig motorcykelanda, i stället för att låta som om det är en sliskig highschooldramaserie.

Dagens låt: Samling - Varje sekund, varje minut

0 Comments:

Post a Comment

<< Home