Sunday, January 06, 2013

Jobb i morgon

Lovet slut, i morgon börjar jobbet igen och det här har varit ett bra och välbehövligt lov. Min sista lovdag inleddes med att jag och Malin kollade klart på den senaste säsongen av Dexter. Även om serien kanske inte håller samma höga kvalitet som tidigare är det fortfarande spännande att följa den sympatiske seriemördaren i hans arbete, jag tror inte att det kommer att bli speciellt många säsonger till, det känns som om det börjar dra ihop sig för en slutkläm, men den dagen Dexter tar slut kommer det att bli ett tomrum. Jag har hunnit med årets första rejäla löprunda idag också, ska jag vara i form till maraton i juni kan jag inte ligga på latsidan under vintern, det är bara att klä sig ordentligt och akta sig för isfläckar. När man väl är ute är det faktiskt väldigt skönt att springa när tempen är runt noll, så länge man inte klätt sig för dåligt såklart, luften är frisk på ett sätt som man sällan får uppleva under sommaren. Nackdelen är att det inte är så många spår öppna, så för att få ihop till milen fick jag springa tre varv runt en park här i närheten, inte fullt lika roligt att springa i skogsslinga med varierad omgivning. När man springer förbi konserthuset för tredje gången är man aningen less på att vingla ner för trappan som kommer strax därefter. Hur som helst, det var en skön löprunda och nu är jag i alla fall igång med träningen inför Stockholm Maraton, som är den första hållpunkten i årets löputmaningar.

Dagens låt: Otis Redding - Sitting on the dock of the bay

0 Comments:

Post a Comment

<< Home