Wednesday, January 09, 2013

Morrissey

Morrissey besökte David Letterman igår och det var verkligen roligt att se ett helt nytt klipp med honom, det har varit relativt tyst från honom den senaste tiden och även om jag har koll på att han har en turné på gång i USA har jag inte haft helt klart för mig vad han har för planer. Låten han körde i programmet hade jag hört tidigare, men den finns inte med på någon skiva, så jag hoppas innerligt det är ett tecken på att det kan vara ett nytt släpp i antågande. Jag ha börjat ge upp hoppet om en ny skiva med Weeping Willows, det är trots allt snart sex år sedan deras senaste fullängdare och med tanke på att de alla håller på med andra projekt känns det oerhört tveksamt att de ska ha tiden att sätta ihop låtar till en ny skiva. Morrissey däremot har jag fortfarande hopp om, det kommer fram lite nya låtar då och då och snart måste det finnas nog med material för att sno ihop ett nytt mästerverk. De senaste skivorna har givetvis inte hållit samma klass som hans tidiga soloskivor eller de fantastiska album han gjorde med The Smiths, men det är fortfarande bättre än i princip all annan musik som görs. Morrisseys musik berör fortfarande, även om det är på ett annat sätt än tidigare. Min önskan under 2013 är ett nytt album med Moz och om jag får sträcka mig riktigt långt ser jag gärna ett framträdande från i Slottsskogen under Way out West.

Dagens låt: Morrissey - Action is my middlename

0 Comments:

Post a Comment

<< Home