Saturday, December 08, 2012

Jag hade fel

Det är väldigt att jag har fel, än mer ovanligt är det att jag erkänner felen, men jag tror att det nu är dags för ett sådant unikt tillfälle. Igår var jag och Malin på bio och såg Argo, en film som behandlar ockupationen av den amerikanska ambassaden i Iran i slutet av 70-talet. Handlingen kretsar kring fritagningen av sex stycken arbetare vid ambassaden, som lyckas fly och gömma sig hos två kanadenare. Filmen var otroligt välgjord, snyggt filmad, spännande och med bra skådespelarinsatser rakt igenom. För regi och huvudrollsprestation stod Ben Affleck, samme Affleck som torterade mig med sin insats i Daredevil och förstörde, visserligen tillsammans med Josh Hartnett, allt hopp som fanns om att göra en bra film om Pearl Harbour. Bland mina första inlägg här på bloggen finns ett om just Ben Affleck, där jag sågar hans kunskaper inom filmskapande och agerande, det är nu helt uppenbart att jag hade fel. Gone baby gone var väldigt bra, The Town var väldigt bra och i Argo har han tagit sitt filmskapande till ännu en ny nivå, jag är mycket imponerad. Affleck har gått ifrån att vara en halvan av Bennifer och att spela in filmer med Michael Bay, till att spela in politiska, gripande och tankeväckande dramafilmer. Den begåvning som man kunde se i Good Will Hunting börjar verkligen träda fram och det är lika roligt som oväntat. Jag trodde aldrig att jag skulle skriva att jag såg fram emot Ben Afflecks nästa film, men så är det faktiskt nu, det ska bli intressant att se vad hans nästa skapelse blir. Så, jag erkänner, när det kommer till Ben Afflecks kapacitet hade jag fel. Jag vidhåller dock att Daredevil är en film som borde förbjudas att visas.

Dagens låt: Skansros - Drömmen om Amerika

0 Comments:

Post a Comment

<< Home