Tuesday, December 04, 2012

Bullhead

Vi såg en film i helgen som jag glömde nämna när jag uppdaterade härom dagen, det var en belgisk film som hette Bullhead. Filmen utspelades under dem period då djuren i Belgien pumpades med tillväxthormoner och gjorde att köttindustrin i landet blev mycket smutsig, i huvudrollen fanns en trasig man som själv tog de hormoner som var tänkta för tjurarna, anledningen till hans mentala instabilitet fanns i en tragisk händelse i barndomen som skadade honom för livet. Bitvis var filmen långsam, men efter ungefär halva filmen drar man nytta av den långsamma inledningen och låter de tongivande karaktärerna växa, samtidigt som man gör konflikterna tydligare. Huvudrollen gjorde av en belgare, som jag inte hört talas om tidigare, visserligen inte så oväntat då den enda belgiske skådespelare jag känner till är Mussels from Brussels, och den insats som denne okände man stod för var otroligt imponerande. Han påminde väldigt mycket om Tom Hardy och det är ett gott betyg, då det är en skådespelare som imponerat på mig under det senaste året. Porträttet som görs av den här uppumpade, sorgliga man är omöjligt att inte beröras av och man känner en stor sympati för honom, samtidigt som han visar sig vara en både instabil och farlig person. Hur som helst, Bullhead var väldigt bra, en film man verkligen bör se.

Dagens låt: The Civil Wars - My father´s father

0 Comments:

Post a Comment

<< Home